تصوير اينفرارد (‌مادون قرمز) يك كهكشان كه توسط تلسكوپ فضايي هابل گرفته شده است.

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

تصوير برداري حرارتي در خدمت راه آهن فرانسه

ترجمه :بابك فاضل بخششي

 

 

راه آهن ملي فرانسه SNCF   ترموگرافي را براي تعميرات با استفاده از سيتم ترموويژن يک شرکت معتبر براي بازرسي  خطوط تغذيه بالاي ترن در سرعت 120 کيلومتر در ساعت به کار گرفته است.
شرکت راه آهن ملي فرانسه مشتاقانه از ترموگرافي براي حفظ خطوط تغذيه توان گرانقيمت خود استفاده مي کند . SNCF همچنين اکنون در حال تست پتانسيل هاي ترموگرافي براي بازرسي بيش از 20 کيلومتر سيم هاي تغذيه خطوط ريلي خود با يک سيستم دوربين ترموگرافي نصب شده بر روي يک واگن تست است. 
SNCF يکي از بزرگترين شرکت هاي خدمات حمل و نقل عمومي در اروپا با 33000 کيلومتر مسير عادي  و بيش از 1500 کيلومتر ريل هاي سرعت بالا است که اولين ترن سريع السير تجاري اروپا را معرفي کرده است . شرکت از ترموگرافي براي مقاصد تعميرات و بازرسي ايستگاه هاي قدرت و علايم نصب شده هم استفاده مي کند.


                                     


در ابتدا بايد با ساختار کابل هاي تغذيه  قطار هاي برق آشنا شويم . يک زنجيره کابل تغذيه الکتريکي شامل کابل هاي بالاسري وجود دارد که جريان الکتريسيته مورد نياز يک ترن يا لوکوموتيو را تامين مي کند اين توان الکتريکي از طريق يک پانتوگراف ( وسيله اي که توان الکتريکي را از سيم هاي انتقال جريان به لوکوموتيو انتقال مي دهد همراه با حرکت قطار بر روي سيم ها مي لغزد) منتقل مي شود.
سيستم تامين برق حداقل از دو سيم استفاده مي کند: يک زنجير يا کابل حامل و يک  سيم اتصال با سيم هاي ارتباطي به ان وصل است . اين سيستم بر روي تير هاي معلق و تحت کشش مکانيکي است .
25 دوربين حرارتي در حال کار هستند
SNCF معرفي ترموگرافي مادون قرمز را به عنوان يک وسيله بازرسي در يک مقياس بزرگ در بازرسي ازمايشي از سوئيچ برد هاي  آلارم ها آغاز کرد. بازرسي در سال 2001 در فرانسه شرقي شروع شد. اين بازرسي نشان داد که نزديک به 45% از تجهيزات نصب شده مشکلات جدي داشتند. اين معرفي کاربرد موجب شد تا SNCF پنج سيستم ترموگرافي پيشرفته را خريداري و 10 نفر از پرسنل را به عنوان تصوير بردار حرارتي آموزش بدهد.
مزاياي ترموگرافي متقاعد کننده بود و SNCF بعد از مدت کوتاهي 25 دوربين ترموگرافي قابل حمل ديگر براي تعميرات منطقه اي خود تهيه کرد . بيش از 80 کارمند SNCF اکنون از ترموگرافي به عنوان يک ابزار کار عيب يابي روزانه براي انجام کارهاي بازرسي خود استفاده مي کنند.